Reisverhaal

Reisverhaal | Een lang weekend in Nice

Met twee vriendinnen ging ik voor een lang weekend naar het zonnige Nice, in Zuid-Frankrijk. In deze blog vertel ik je over onze hoogtepunten.

Na een paar drukke en pittige maanden voor mijn studie had ik zin in vakantie. Met twee vriendinnen ging ik voor een lang weekend naar het zonnige Nice, in Zuid-Frankrijk. Na de vlucht dropten we onze koffers in het hotel en konden we niet wachten om de stad te verkennen. Het uitzicht vanuit het hotelraam was al veelbelovend. Overal in de straat zag je geelgekleurde huizen met typische Franse luiken.

Het hotel lag vlak bij het strand en de bekende Promenade Des Anglais. Deze promenade is wel 7 km lang en loopt vanaf het centrum van Nice richting het vliegveld. Hier genoten we van de zee en een mooie zonsondergang. We eindigde de avond op een terrasje met pizza en een ice tea.

De volgende dag stonden we vroeg op om Nice verder te verkennen. Aan de overkant van de straat was een bakkerij waar je verse croissants en broodjes kon kopen. Daarna bezochten we eerst de Cathédrale Orthodoxe Russe St-Nice. Deze Russische kerk was niet zo ver van ons hotel en ziet er van buiten (en van binnen) prachtig uit.

Daarna vervolgden we onze weg naar het centrum. Hier bezochten we verschillende kerkjes, liepen we door de kronkelige straatjes en vonden we een super lekker macaron winkeltje. Via verschillende straatjes kwamen we uit bij de kasteelheuvel van Nice. Om op de top te komen moesten we heel veel trappen lopen, maar het uitzicht over het oude centrum was erg mooi. Ook was er een waterval en kon je lekker zitten op een bankje en genieten van het uitzicht op de Côte d’Azur.

De volgende dag maakten we een dagtrip naar het dorpje Eze waar we een prachtige tuin bezochten en parfum maakten én bezochten we het rijke Monaco. Hierover zal ik meer vertellen in een aparte blogpost.

Op zondag besloten we om naar een plaatselijk festival te gaan en om het Matisse museum te bezoeken. De kunst in het museum was niet echt mijn stijl, maar het gebouw zelf ziet er wel erg mooi uit. Het naastgelegen festival was erg leuk om naar toe te gaan. Er waren allemaal lekkere eetkraampjes en hier waren we echt onder de locals.

De laatste dag gingen we het centrum in om te shoppen en een aantal leuke souvenirs te scoren. Zo vond ik in één van de winkels een super gave tas van Nice, die ik inmiddels ook al heel vaak gebruikt heb. Ook bezochten we het park Jardin Albert I en brachten we onze laatste uurtjes door op het strand.

Ik heb een super tijd gehad in Nice en ik vond vooral de parken en gebouwen erg mooi! In en rondom Nice is veel te zien, dus een weekend of langer is zeker geschikt!

Zou je Nice ook wel eens willen bezoeken?

5 reacties op “Reisverhaal | Een lang weekend in Nice

1. Pingback: Travel guide | Het middeleeuwse dorpje Eze – Moonlight travel

2. Wauw wat een prachtige foto’s!! Ik wil hier ook bést graag eens naartoe. Ik ben er zovaak langs gekomen, maar nooit echt de stad ingeweest.

3. Pingback: 10 dingen die je echt moet doen in Nice – Moonlight travel

4. Pingback: Maandoverzicht september: Happinez festival en citytrip geboekt – Moonlight travel