Reisverhaal

Rondreis Andalusië | Malaga

Rondreis Andalusië Malaga

In Andalusië vind je talloze mooie steden en dorpjes. Voor onze rondreis in het zuidelijke deel van Spanje was het daarom een uitdaging om te kiezen. Er zijn zoveel leuke plekken! We kozen vier steden om te bezoeken en bleven er meerdere dagen, zodat we de stad beter konden leren kennen. Vandaag vertel ik jullie over onze eerste stad: het zonnige Malaga.

Dag 1 – Malaga

Onze trip begon in Malaga, waar we aankwamen met het vliegtuig. Malaga ligt helemaal in het zuiden van Spanje aan de kust. Het is een vrij goedkope vliegbestemming en daarom kozen we ervoor om hier te beginnen. Ik wilde de stad graag wat beter leren kennen en daarom bleven we nog een dagje langer in Malaga.

Rondreis Andalusië Malaga-2

We sliepen in het hostel Casa Al Sur Terraza net buiten het centrum van Malaga. In het hostel kon je een privé kamer boeken, met een gedeelde badkamer. Ook kon je er ontbijten en was er een sfeervol dakterras, waar je vooral ’s avonds lekker kon zitten. Vanaf het hostel waren we binnen 10 minuten lopen in het centrum van Malaga.

Rondreis Andalusië Malaga

Na aankomst liepen we gelijk naar het lunchtentje Noviembre, want we hadden al aardig trek gekregen. Je kon hier zelf je broodje samenstellen en ik koos voor een sandwich met tomaat, avocado, kaas en komkommer.

Rondreis Andalusië Malaga-4

We kwamen na een rondje door de stad bij een plek die op Tripadvisor werd aanbevolen: Casa Aranda. We waren benieuwd of ze hier ook echt de lekkerste churros van Andalusië hadden. De terrassen die een hele straat in beslag namen, zaten bomvol, maar het viel ons eerlijk gezegd best tegen. De churros waren heel vet en hadden te lang in de frituur gelegen. Voor ons geen aanrader dus.

Daarna wandelden we van het centrum naar de haven van Malaga. Hier kwamen we langs een reuzenrad, waar vanuit we een mooi uitzicht hadden van de stad.

Rondreis Andalusië Malaga-9Rondreis Andalusië Malaga-10

Aan het einde van de avond, belandden we in het vegetarische restaurant El Calafate waar we het dagmenu voor €12,50 kozen. Het eten bleek vrij basic te zijn en het was oké voor de prijs. Gelukkig vonden we de volgende dag een restaurant waar ze wel heerlijk vegetarisch eten hadden.

Dag 2 – Malaga

Rondreis Andalusië Malaga-12

We begonnen onze tweede dag in Malaga met een goed ontbijtje bij Recyclo Bike Café, waar je voor drie euro al kan ontbijten. Daarna liepen we naar het strand om daar te genieten van het zonnetje.

Rondreis Andalusië Malaga-14Rondreis Andalusië Malaga-15Rondreis Andalusië Malaga-16Rondreis Andalusië Malaga-17

Na een wandeling langs het strand haalde ik mijn lunch bij 100 Montaditos in het centrum waar ze minibroodjes voor een euro hadden op zondag. Jummie!

Rondreis Andalusië Malaga-21Rondreis Andalusië Malaga-20Rondreis Andalusië Malaga-19

Daarna bezochten we de Moorse vestiging Alcazaba dat tegen de Gibralfaroberg aanligt. Op zondag na 14:00 uur is de toegang gratis. Het gebouw is prachtig, overal zie je Moorse architectuur terug in de vorm van rijk versierde bogen en vijvers met waterkanalen. Vanaf het Alcazaba kun je onder andere de haven zien, de kathedraal van Malaga en het Romeinse theater.

Rondreis Andalusië Malaga-23

’s Avonds wandelden we nog door het park vlakbij de haven en we aten bij het restaurant La Cañadu. Ook dit was een vegetarisch restaurant, maar wat was het eten hier heerlijk! We hadden een Griekse salade, speciale appelkroketjes en een vegetarische spaghetti bolognese. En als afsluiter nog een toetje met ijs en chocolade. Hier zouden we zo nog een keer eten als we in Malaga zijn!

Volgende week vertel ik jullie alles over het adembenemende Ronda.

Wil je meer lezen over Andalusië?

Ronda mag je echt niet overslaan tijdens een bezoek aan Zuid-Spanje.

Cordoba is een verborgen parel in Andalusië.

2 reacties op “Rondreis Andalusië | Malaga

1. Malaga lijkt me ook echt helemaal geweldig! Ziet er mooi uit en ik wil er echt nog eens naar toe 🙂

2. thatslifexyz

Heb jaren in Spanje gewoond, maar ben nog nooit in het zuiden geweest. Zo te zien moet ik daar wel een keertje heen. 😄